افسوس که سرمایه زِ کف بیرون شد.
میخوام یک چالشی(همیشه واسم جالب بود که چالش معادل فارسی چلنجه!) رو مطرح کنم؛ این چالش کاملاً واقعیست البته من نظر قطعیم رو قبلاً اعمال کردم و حالا میخوام نظر شما رو بدونم.
یک گوشی موبایل به قیمت خامِ ۲ میلیون و ۲۴۹ هزارتومن از دیجیکالا خریدیم که بخاطر هزینهی پست اکسپرس ۸ هزارتومن اضافه هم پرداختیم.
گوشی مشکل داشت و باید در عرض کمتر از دو روز به دیجیکالا برمیگشت. پست ویژه رو انتخاب میکنیم که ۲۳ هزارتومن هزینه داره و کمتر از ۲۴ ساعت به مقصد میرسه.
گوشی پسفرستاده شده چندین روز در صف پذیرش و بررسی قرار گرفته و نهایتاً تأیید میشه که مشکل داشته. توجه داشته باشید که در این مدت قیمت همین گوشی موبایل در دیجیکالا به ۲ میلیون و ۱۹۰ هزارتومن میرسه. یعنی ۵۹ هزار تومن کاهش از زمانی که ما گوشی رو خریدیم.
حالا دو راه باقی مونده؛
یک. این که گوشی رو تعویض کنیم! هیچ پولی از دیجیکالا نمیگیریم مگر هزینهی پست رفت(که احتمالا ۸تومن از ۲۳تومن رو شامل میشه) و برگشت.
دو. منصرف میشیم؛ فقط هزینهی خام گوشی (۲ میلیون و ۲۴۹ هزارتومن) بهمون برمیگرده و خبری از هزینهی پست گوشیِ برگشت داده شده نیست. اما٬ با توجه به این که همین مدل گوشی ۵۹ هزارتومن تخفیف خورده٬ میتونیم بعد از پس گرفتن پولمون٬ به عنوان یک خریدِ جدید دوباره اقدام کنیم. با احتساب ۸ هزارتومن پست اکسپرس که به هزینهی خامِ گوشی اضافه میشه٬
کدوم روش مناسبتره؟
- ۹۴/۰۶/۱۴